هنر هفتم
هنر هفتم



فیلم وسینما

1-اگر سه گانه ی ارباب حلقه ها که بودجه ی ان در کل ٥٠٠ میلیون دلار بود با شکست رو به رو میشد شرکت بزرگ فیلمسازیه نیو لاین سینما ور شکسته میشد.

2-زمانی که ایده ی ساخت سه گانه ی ارباب حلقه ها داده شد هیچ شرکت فیلمسازی و هیچ کارگردانی به دلیل خرج و زحمت زیاد حاضر به ساختن این فیلم نبود.

3-فیلم بعدی پیتر جکسون یعنی هابیت به عنوان یک پروژه ی نفرین شده معروف است.چون در حدود 4 الی 5 سال این فیلم به دست کارگردان های مختلفی در دست ساخت بوده اما هیچوقت به اتمام نرسید.حتی زمانی که پیتر جکسون کارگردانی این فیلم را به عهده گرفت چند اتفاق عجیب افتاد.یک اینکه پسر جی.ار.ار.تولکین از پیتر جکسون به خاطر ندادن پول فیلم قبلی یعنی ارباب حلقه ها شکایت کرد اما بعد از مدتی این مشکل حل شد.دوم اینکه زمانی این فیلم روزهای اول فیلمبرداری را سپری میکرد پیتر جکسون دچار معده درد شدیدی شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و درمان شد.

4-در فیلم هابیت نقش بیلبو به کسی دیگری داده شد.به دلیل اینکه داستان فیلم به قبل از ارباب حلقه ها باز میگردد که در ان زمان بیلبو بگینز جوان بوده به همین دلیل فرد جوانتری باید این نقش را بازی میکرد که پیتر جکسون مارتین فریمن را برای این کار انتخاب کرد.اما همچنین اقای ایان هولمز که در فیلم قبلی در نقش بیلبو بازی میکرده در این فیلم در نقش بیلبوی پیر بازی میکند.جالب است که زمانی حتی دانیال رادکلیف یا همان هری پاتر هم برای بازی کردن در نقش بیلبو انتخاب شده بود اما پس مدتی بر کنار شد.در مورد مارتن فریمن هم نگران نباشید چون پیتر جکسون گفته هیچکس دیگری به جای او نمیتواند این نقش را ایفا کند و من به او اطمینان دارم.

5-اسمیگل یا گالوم زمانی یک هابیت مثل فرودو بگینز یا سموایز گمجی بوده اما او توسط قدرت حلقه به این شکل در امد و توسط ان نفرین شد.

6-تام بامبادیل تنها کسی است که جذب قدرت حلقه نمیشود.او حتی حلقه را به دست خود میکرد بدون انکه غیب شود و مانند یک وسیله ی بازی با ان بازی میکرد.دلیل اینکه گندالف حلقه به او نسپرد و به فرودو داد این بود که او پیر مردی کم هوش و هواس بود و برای حلقه اهمیتی قائل نمیشد و ممکن بود ان را جایی گم کند.

7-طبق افسانه ی جی.ار.ار.تولکین نبرد برای حلقه ی یگانه حدود 6000 سال پیش بوده و مناطق کنونی اروپا در ان زمان به این شکل نبوده اند.

8-کریستوفر لی که در هر دو فیلم در نقش سارومان است رو در رو با اقای جی.ار.ار.تولکین ملاقات کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!          او هم اکنون حدود 90 سال سن دارد.

9-همه کسانی که برای ارباب حلقه ها کار کرده اند از بازیگران گرفته تا کارگردان ان و خلاصه همه ی انها از طرف داران(فن های) ارباب حلقه ها هستند.

10-به جز 3گانه ی ارباب حلقه ها فیلمها و کارتون های دیگری هم در این مورد ساخته شد.1-فیلم شکار گالوم(د هانت فور گالوم) که داستانش از اسمش معلوم است2-فیلم تولد امید(بورن اف هوپ) که داستان ان در مورد بچگیه اراگورن است.3-کارتون هابیت4-کارتون ارباب حلقه ها5-بازگشت پادشاه.

11-در فیلم هابیت اینکه شخصیت های فیلم قبلی در ان نیز حضور داشته باشند هنوز معلوم نیست.مثلا گیملی چند هفته پیش به 13 دوارف که در حال فیمبرداری برای فیلم بودند سر زد و به پیتر جکسون گفته است که خوشش امده(یعنی احتمال داره بیاد).همچنین اروین هم به پیتر جکسون گفته است که اگر ممکن است جایی برای او در این فیلم پیدا کند که هنوز پیتر جکسون جوابی نداده.اما در این وسط حرفی از بازیگر محبوب من ویگو مورتینسن یا همان اراگورن زده نشد.او هنوز هیچ حرفی در این مورد نزده است(.اما به احتمال خیلی زیاد اگر اروین بیاد او هم میاد!)اگر هم جایی برای او پیدا شود در قسمت دوم خواهد بود

-اورلاندو بلووم که در فیلم ارباب حلقه ها در نقش لیگولاس بود در فیلم هابیت نیز حضور خواهد داشت.همانطور که میدانید فیلم هابیت 2 قسمت است و او در قسمت اول این فیلم فقط 2 دقیقه حضور خواهد داشت که برای همین 2 دقیقه $1000000 (1 میلیون دلار) میگیرد!!!

2-نبرد برای حلقه ی یگانه حدود 6000 سال پیش بوده و طبق افسانه ی تالکین مناطق اروپا در ان زمان به صورت امروزی نبوده طبق افسانه ی تالکین:http://fantasy.mrugala.net/Alan Lee - The Hobbit/Alan Lee - The Hobbit - 19 - Riddles in the dark.jpg

Oxford, England : (home of Frodo Baggins) Hobbiton

Rotterdam, Netherlands : Bree

Eastern Netherlands : Weathertop

 Elrond's realm) Rivendell)(قلمرو الروند) : Berlin, Germany

Gollum's Cave (غار گالوم) : Western Poland

Lonely Mountain, Smaug's ruin and the Battle of Five Armies) Erebor)(منطقه ی نابودیه اژدها اسماگ و نبرد 5 لشکر) : Lithuania

The Necromancer's fortress in southern Mirkwood) Dol Guldur)(قلعه جادوگر در جنوب میرک وود) : Budapest, Hungary

Where Isildur lost the Ring and Deagol found it again) Gladden Fields)(محلی که ازیلدور حلقه را از دست داد و دیگول ان را پیدا کرد) : Wroclaw,Poland area

Galadriel's realm) Lorien)(قلمرو بانو گالادریل) : Northern Austria

 Treebeard and the Ents) Fangorn)(تری برد و انتها-درختان سخنگو) : SW Austria, NE Italy, Slovenia

Moria Gate (دروازه ی موریا) : Just West of Prague, Czech Republic

Saruman's fortress) Isengard)(قلمرو سارومان) : Just East of Milan, Italy

coastal town on Adriatic Sea) Helms Deep)(شهرک ساحلی بر روی دریای ادریاتیک) : Pesaro, Italy

 capital of Rohan) Edoras)(پایتخت روهان) : submerged under Adriatic Sea(به زیر دریای آدریاتیک فرو رفته)

capital of Gondor) Minas Tirith)(پایتخت گاندور) : Sofia, Bulgaria

Mount Doom (کوه نابودی) : Eastern Bulgaria

Sauron's fortress) Barad-dur)(قلمرو سایرون) : NorthEastern Bulgaria/SouthEastern Romania

به همراه یک عکس:

http://rhodesmill.org/brandon/static/2009/google-middle-earth-corrected-big.jpg

3-تنها بازیگر  در فیلم پیتر جکسون یعنی ارباب حلقه ها که  با اقای جی.ار.ار.تولکین رو در رو ملاقات کرده اقای کریستوفر لی (سارومان) است.اقای لی به کتابهای تالکین بسیار علاقه داشت و حتی خود تالکین گفت که او انتخاب خوبی برای بازی در نقش سارومان جادوگر است.زمانی که تالکین و اقای لی با هم گفتگو میکردند تالکین به لی گفت که اگر زمانی فیلمی از روی کتاب ساخته شد حتما در نقش گندالف بازی کن.

4-از گفته های تالکین:"این کاری است که هیچگاه شروع نشد و بیشترین زمان برای تمام کردن ان صرف شد".(منظور نوشتن کتابها)."من خودم در واقع یک هابیت هستم به خصوص در سایز(چون قد او حدود 165 سانتی متر بود).من باغچه ها,درختان,زمینهای کشاورزی غیر مکانیکی را دوست دارم.من پیپ میکشم و یک بشقاب پر از غذا را دوست دارم".

(جوانی اقای تالکین)

5-از شایر تا کوه نابودی حدود 1800 مایل یا 2990 کیلو متر است(ماجراجویی فرودو در این حدود است).

6-هابیت یکی از نژاد های انسانها هستند.بزرگترین اختلاف بین هابیتها و انسانها قد کوتاه هابیتها است(ان ها حدود 1 متر هستند).صورت ان ها مو ندارد در واقع در صورتشان مو رشد نمیکند و عمر طولانی تری نسبت به انسان ها دارند(به طور متوسط حدود 100 سال!)و پاهایشان پوشیده از مو هایی به زخامت موی سر است و کف پایشان نیز از جنس چرم است(پس به کقش نیاز ندارند).(یک نکته ای که میخواستم در این مورد براتون بگم اینه که تا حدودی هابیت ها واقعی هستند یعنی یه زمانی وجود داشتند.حدود 6-7 ماه پیش اخبار شبکه ی 2 بود فکر کنم گفت که دانشمندا استخوان هایی از انسان های کوچک پیدا کرده اند در مناطق دور دست که خیلی شبیه به هابیت ارباب حلقه ها است و خبرنگار هم اشاره ای به ارباب حلقه ها کرد.نمیدونم شما هم دیدید یا نه؟).http://www.davidwenzel.com/images/hobbit1/Hobbit2ndEd.jpg

7-فیلم ارباب حلقه ها به مدت 13 هفته در میان 10 فیلم پرفروش انگلستان بود.

8-بودجه ی کامل فیلم ارباب حلقه ها 300 میلیون دلار بود.200 میلیون دلار هم جدا برای بازاریابی و تبلیغات(در کل 500 میلیون دلار!!!!!!).

9-وقتی که اولین تریلر از فیلم ارباب حلقه ها در 07 اپریل 2001 در اینترنت پخش شد 1.6 میلیون نفر در 24 ساعت ان را دانلود کردند.

8-و در اخر خبر خیلی خیلی خیلی خیلی! خوشحال کننده برای طرفداران ارباب حلقه ها و به خصوص کارکتر آراگورن!!!!با شک و تردید شایعه شده است که او در فیلم هابیت بازی خواهد کرد!باید ببینیم که این شایعه به حقیقت میپیوندد یا نه!!!!!!!!!!!!!http://www.hobbitmovie.net/hobbitposter1.jpg

 

اگه خوشت اومد حتما حتما داغش کن و اگه خوشت نیومد ببخش و سردش نکن!

راستی سری 1 هم هست اگه توی وبلاگم بگردی همچنین به زودی سری 3  و نوشته های بیشتری در مورد ارباب حلقه ها خواهم نوشت به زودی...

نظر هم یادتون نره!


نظرات شما عزیزان:

shahin
ساعت10:12---30 بهمن 1391
دمت گرم

جواد
ساعت16:42---25 بهمن 1391
نکات جالبی بود توی سایت خودم هم منتشر کردم
با تشکر
tabfilm.ir


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 12 آذر 1390برچسب:, توسط سیامک |